Kies een persoonlijke benadering
- Een zeer persoonlijke tekst spreekt de ontvanger veel meer aan, met een grotere kans tot gevolg dat hij/zij ingaat op je uitnodiging.
Want als iemand weet dat jij er energie in hebt gestopt, is de ontvanger ook eerder bereid om energie terug te geven.
- Bij het daadwerkelijk versturen van de e‑mail in stap 3 dien je het e‑mailadres in het Aan-veld zetten.
Dit vergroot niet alleen de kans dat de ontvanger de e‑mail eerder vertrouwt en dus ook daadwerkelijk leest, het verkleint ook de kans dat de e‑mail in de spamfolder belandt.
Nadelen van groepsbenadering
- Verstuur je de e‑mail naar meerdere ontvangers tegelijk, dan kan de tekst nooit écht persoonlijk zijn. Dus kleinere kans op succes!
- Nu dien je de e‑mailadressen (eigenlijk) in veld 'Bcc' (blind copy) zetten in plaats van in het Aan-veld, anders zien alle ontvangers het e‑mailadres van de geadresseerde immers!
En vaak is dat alleen al reden genoeg om niet op jouw verzoek in te gaan of zelfs je e‑mail ongezien te verwijderen!
Het vervolg
Via de Netwerk-link in je Dashboard kun je zien welke leden zich in je 1e lijns netwerk bevinden.
Mocht het benaderde lid na een bepaalde tijd nog steeds niet voorkomen in je 1e-lijns netwerk, dan kan dit meerdere oorzaken hebben:
- De e‑mail is nooit (goed) aangekomen bij de ontvanger, bijvoorbeeld als gevolg van een foutief e‑mailadres of het in de spamfolder belanden van je e‑mail.
- De ontvanger heeft de e‑mail verwijderd omdat hij/zij deze niet vertrouwde.
- De ontvanger heeft nog geen tijd gehad of genomen om de e‑mail te lezen, of de gewenste acties uit te voeren.
- De ontvanger is lid geworden via een ander Social Market lid.
- De ontvanger neemt niet de tijd om te doorgronden wat Social Market voor hem of haar kan betekenen.
- De ontvanger wilde niet ingaan op je uitnodiging.
Wil je zeker weten dat de benaderde persoon op zijn minst je uitnodiging leest en er serieus over nadenkt, dan rest je niets anders dan nogmaals contact met hem/haar op te nemen, het liefst zo persoonlijk mogelijk, om de voordelen van Social Market voor hem/haar toe te lichten.
Want het kan natuurlijk heel goed zijn dat de ontvanger totaal anders denkt over je uitnodiging en/of Social Market dan dat jij vermoedt.